In de week van 18 t/m 22 mei was het de Nationale Beweegweek. Dit is een landelijk initiatief dat zich richt op het stimuleren van 65-plussers om meer te bewegen en sociale contacten te versterken. In heel Wassenaar vonden diverse beweegactiviteiten plaats, variërend van Walking Football bij Blauw Zwart tot senioren gym bij Amarosa. De aftrap van deze week was met de vitaliteitsmiddag op 18 mei in het Gezondheidscentrum Wassenaar. 29 inwoners hebben samen met ons de focus op hun vitaliteit gelegd.
Onze 65-plus inwoners deden laagdrempelig mee aan diverse vitaliteitstesten, zoals valrisicotest, loopanalyse, BMI, lenigheid, knijpkracht, reactiesnelheid, beenkracht en buikomvang. Deelnemers kregen direct inzicht in hun vitaliteit én praktische tips om gezond en energiek te blijven. Er was ook ruimte om elkaar te omtmoeten met een kopje koffie of thee. De middag werd door de deelnemers als waardevol ervaren.
Een speciaal dankjewel aan onze samenwerkingspartners:
Gezondheidscentrum Wassenaar, WOB, Diëtist Haaglanden, Diëtist Leemborg, Blue Zone Connection Wassenaar.
Samen maken we Wassenaar vitaler en sterker!





